Translate

Sunday 6 April 2014

SETAHUN di HQ

Salam, 

Rasanya pertama kali aku menulis pengalaman di HQ...pengalaman yang mengajar aku erti dewasa dengan sikap dan perangai manusia...

Sangat berbeza rupanya bila duduk di Hq berbanding Wilayah...

Di Hq aku ditempatkan di Bahagian Promosi, barangkali ini peluang aku mengenali sikap manusia antaranya:

yang BURUK

- bila kawan minta kita buat kerja dgn berfikir mcm nak pengsan..bila dah siap dia angkat jadi paper dia

- bila kawan di belakang kutuk mcm nak mampus bos anda bila di depan jack sampai tak nampak sikit pun cela

- bila orang belagak kaya dengan duit yang diorang adjust ntah dgn mana2 supplier "berkat ke"

- bila org cakap apa yang saya buat untuk kebaikan agensi sedangkan nampak benor untuk diri sendiri

- cakap banyak depan bos cakap dia semua boleh settle..bila bos dah xde mula la tekan kawan2 settlekan masalah dia

- bila manusia membeli kuasa dengan wang dan pujukan manis



yang BAIK

- banyak dah aku berfikir untuk kebaikan agensi yang akhirnya memberi manfaat kepada manusia sejagat

- ada bos yang baik sehingga sanggup menimpakan kesalahan kepada dirinya untuk menyelamatkan anak buah

- membantu orang yang sebenar2 rakan lebih berbaloi kerana mereka akan membantu anda kelak "bukan minta balasan tp inilah erti persahabatan"

- jangan bersikap busuk hati biar apapun terjadi


Jamuan Hari Raya 2013

Persiapan Goodies sebelum acara bermula..penat angkat kotak

Program Peringkat Kebangsaan 2013 yang BERJAYA

Geng Pahang..aku RINDU mereka

Dalam ni ada kawan yang BAIK dgn yang BURUK





No comments:

Post a Comment